Pages

Monday, December 30, 2019

"תסתמי את הפה יא זבאלה" - עימות קולני בין טיבי לשטרית - ישראל היום

"תסתמי את הפה יא זבאלה" - עימות קולני בין טיבי לשטרית - ישראל היום

"יא זבאלה, תסתמי את הפה", כך נשמע חלק מהעימות הקולני שהתרחש היום (שני) בוועדת הכספים של הכנסת, בין חברת הכנסת קטי שטרית ממפלגת הליכוד, לבין חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה הערבית המשותפת. חילופי הדברים בין השניים התרחשו בדיון של ועדת הכספים בעניינו של תיקון לחוק קמיניץ העוסק בעבירות בתחום התכנון והבנייה.

"את זבאלה": עימות בין אחמד טיבי לקטי שטרית בכנסת // צילום: ערוץ הכנסת

"אתה תומך בשהידים, בטרוריסטים אתה תומך", הטיחה ח"כ שטרית בח"כ טיבי, שמצידו השיב לה בערבית. ח"כ שטרית השיבה לו מיד "אל תדבר איתי בערבית. אני גדלתי בלוד עם אנשים הרבה יותר טובים ממך. אתה תומך טרור ושהידים. מה הוא מדבר אליי בערבית. זאת מדינה יהודית שידבר אליי בערבית". ח"כ אחמד טיבי התרעם על הדברים שאמרה ח"כ שטרית, נעמד על רגליו וצעק לעברה "תסתמי את הפה! מה את אומרת לי לא לדבר בערבית יא זבאלה!".

עוד בנושא:

חוק קמיניץ העווסק בעבירות בתחום של תכנון ובנייה אושר בכנסת בשנת 2017, ומטרתו העיקרית היא להגביר את האכיפה נגד עבירות בתחום. לטענתם של חברי הכנסת הערביים, החוק עצמו נועד לפגוע במגזר הערבי ולמעשה מעודד אכיפה בררנית. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה: "‏אמיר אוחנה ברח מהדיון על חוק קמיניץ אחרי שביקש לקדם הריסות לערבים והסדרה ליהודים". יחד עם ח"כ עודה, ח"כ עופר כסיף מהרשימ המשותפת הדגיש: "היום בוועדת הכספים קראו זוהר ואוחנה לאכיפה בררנית - הריסת בתים לערבים והסדרה ליהודים".  

מנגד, שר המשפטים, אמיר אוחנה הדגיש כי החוק מצליח לעמוד ביעד המקורי שלו - הפחתת עבירות הבניה החמורות. שר המשפטים אוחנה מתוך הדיון בוועדה: "מספר העבירות בנייה פחת ב-45 אחוזים, ומספר עבירות הבנייה החמורות פחת ב-75 אחוזים בממוצע, שזה הרבה ומעל מעבר לציפיות שהיו למי שתיקנו את התיקון הזה".

השר אוחנה התייחס לטענות המופנות ולפיהן ישנה העדפה ליהודים בחוק והוסיף כי "אני רואה דבר נוסף שבו התיקון עובד – בהיקף אדיר של תכנון במגזר הערבי. אני חושב שזה דבר שכולנו חפצים בו. רק באמצעות תכנון אפשר יהיה לקיים מדינה מתוקנת ומודרנית. רק כך אפשר יהיה לצמצם את הפערים שמדברים עליהם בצדק בין המגזר הערבי ליתר המגזרים".  

בהכנת הידיעה השתתף זאב קליין

Let's block ads! (Why?)



2019-12-30 14:48:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIwMDEz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment