Pages

Tuesday, August 6, 2019

עימותים בין צבא הודו לפקיסטן בגבול קשמיר - ישראל היום

עימותים בין צבא הודו לפקיסטן בגבול קשמיר - ישראל היום

חילופי אש פרצו היום (שלישי) בחבל קשמיר, פחות מיממה לאחר שממשלת הודו החליטה לבטל את המעמד האוטונומי המיוחד של חבל קשמיר ושמה את מנהיגיו במעצר בית.

כלי התקשורת בהודו טוענים כי חייל הודי נהרג מהפגזות של צבא פקיסטן סמוך לעיירה סונדרבאנדי בדרום מערב החבל. עוד דווח כי שני חיילים פקיסטנים נהרגו מירי של צבא הודו, שירה בתגובה. 

עוד דווח כי כמה מחבלים הקשורים לארגוני טרור אסלאמיסטיים חוסלו בגבול בין הודו לפקיסטן, בשעה שניסו להסתנן לצידו ההודי של חבל קשמיר. על הגופות נמצאו נשק ותחמושת רבים. אתמול נפצעו אישה וילד קטן בצד ההודי של הגבול, לאחר שארגונים סוררים פתחו באש מרגמות מצידו הפקיסטני של הגבול.
העלייה הפתאומית באלימות בחבל קשמיר מגיעה לאחר שביום ראשון החליטה ממשלת הודו לבטל את סעיף 370 לחוקה ההודית, שלפיו נהנה חבל הארץ המוסלמי ברובו ממידה רבה של שלטון עצמי.

ההחלטה עוררה גל של הפגנות זעם בפקיסטן // צילום: אי.פי.איי

על פי ההחלטה, האוטונומיה של מדינת חבל ג’ומו-קשמיר בוטלה והוא יפורק לשני מחוזות שישולבו באופן מלא בתוך המדינה ההודית. מחשש לפעולות אלימות, מנהיגי האוטונומיה הושמו במעצר בית ועוצר הוכרז בעיר סרינגר, בירת החבל. 

ההחלטה עוררה גל של הפגנות זעם בפקיסטן וגינוי חריף מכמה מדינות מוסלמיות. היום כינסה הודו את נציגיהם של סין, ארצות הברית, רוסיה, צרפת ובריטניה, על מנת לעדכן אותן בנעשה בקשמיר.

Let's block ads! (Why?)



2019-08-06 13:08:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgwNTIz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment