Pages

Wednesday, August 7, 2019

אונס בת ה-7 בבנימין: ארבעה פלשתינים נוספים נעצרו בחשד למעורבות בפרשה - ישראל היום

אונס בת ה-7 בבנימין: ארבעה פלשתינים נוספים נעצרו בחשד למעורבות בפרשה - ישראל היום

עוד התפתחות בפרשה שהסעירה את המדינה: כחודש וחצי לאחר שכתב האישום נגד מחמוד קטוסה בוטל, ארבעה פלשתינים נעצרו היום (רביעי) על ידי שוטרי מחוז ש"י, בחשד למעורבות באונס הילדה בת ה-7 בבנימין. 

צילום: שמואל בוכריס

היום שוחררו שני פלשתינים מהכפר קיביא הסמוך לרמאללה, שנעצרו בחשד למעורבות באונס הילדה בת ה-7. השניים לא היו חשודים במעשה עצמו או בפגיעה בילדה, אלא רק במעורבות באירוע. 

במשטרת ישראל בקשו להבהיר כי הם ממשיכים לחקור את תיק האונס כל העת ובכל הכלים. "במסגרת חקירה זו נעצרו היום שני חשודים בחשד לסיוע באירוע. מטבע הדברים איננו מפרטים על אודות חקירות מתנהלות".

לפני כחודש וחצי החליט הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, להורות לבטל כתב האישום ועל שחרורו המיידי ממעצר של קטוסה, לאחר שעבר יותר מ-40 ימים במעצר. 
"לאחר בחינה נוספת של חומר החקירה, החליט הפצ"ר, בהתאם לעמדת כלל גורמי המקצוע המעורבים בטיפול בתיק, כי התשתית הראייתית הניצבת בבסיס כתב האישום אינה עולה בעת הזו כדי 'סיכוי סביר להרשעה'. על כן, לפי הוראות הדין, לא ניתן להמשיך את ההליך הפלילי, ויש לחזור מכתב האישום ולשחרר את קטוסה ממעצר", נכתב בהודעה משותפת של המשטרה והפרקליטות הצבאית.

קטוסה בשחרורו מהמעצר // צילום: צחי מרים

עם זאת, הם מציינים כי "חקירת המשטרה תימשך ביתר שאת, הן ביחס לקטוסה והן בכיוונים נוספים, מתוך מטרה למצות את החקירה ולהגיע לחקר האמת. ככל שיעלו בחקירה ראיות המבססות הגשת כתב אישום חדש, נגד קטוסה או נגד אחרים, כך ייעשה".

לאחר שחרורו אמר מחמוד קטוסה: "אני רוצה להגיד שזה סיפור דמיוני. האנשים שהמציאו את זה הם אנשים בלי מוסר. אני אדם נקי". בראיון לכאן 11 אמר מאוחר יותר: "אני לא מכיר את הילדה, לא יודע על מה מדובר. אני מזדהה עם המשפחה, אבל הגיעו לבן אדם הלא נכון. אני שבע שנים עובד בבית הספר הזה. אלפים מכירים אותי ויודעים מי אני. אני מבקש מהחוקרים שינהלו את החקירה כמו שצריך".

קטוסה סיפר על התקופה הקשה שעבר: "במעצר הרגשתי הלם וכאב. אין לי מילים לתאר כמה קשה היה לי. זה הרס לי את החיים. מה שחשוב לי זה להיות עם המשפחה שלי. אני לא יכול להסביר איזה כאב יש לנו. עשו לי פעמיים פוליגרף. הייתה לי הרגשה שמי שעשה לי את הפוליגרף היה נגדי. הפוליגרף היה בעברית, אם אני לא טועה.  אני עדיין לא מבין למה עצרו אותי. כל מה שאמרו עליי זה שקר. לא הייתי נכנס לשום כיתה בלי לדפוק בדלת".

לגבי הטענות של הפצ"ר כי קטוסה עדיין חשוד השיב: "שיעשו מה שהם צריכים. כל מה שאמרו עליי זה שקר. אין לי עכשיו אף מחשבה חוץ מהמשפחה שלי. אני מודה לעורכי הדין שלי".  

Let's block ads! (Why?)



2019-08-07 13:42:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgwODY50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment